Ange en giltig emailadress

VILL DU HA VÅRT FULLMATADE NYHETSBREV?

Missa inte de senaste nyheterna och erbjudandena från oss! Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få exklusiva och superfina specialerbjudanden! Det är bland annat fullspäckat med de senaste nyheterna från oss och massor av härlig inspiration.


 

Returer & byten

Om du vill byta eller returnera en vara står du som kund för returfraktkostnaden. Du debiteras 59SEK för returfrakten i efterhand. Vi administrerar din retur/byte inom 2-5 dagar från det att vi mottagit den. Varan ska returneras i originalskick d.v.s. att den ej är använd. Bifoga alltid originalförpackningar och märkestags.

SÅ HÄR GÖR DU VID RETUR/BYTE
1. Packa varan ordentligt i den befintliga påsen eller liknande
2. Fyll i returformuläret nedan
3. Vi skickar sedan en fraktsedel för din retur till din mail. Skriv ut denna och fäst på paketet
4. Lämna in paketet på närmaste postkontor

Svar på de vanligaste frågorna hittar du under våra köp- & leveransvillkor, finns inte svaret där är du alltid varmt välkommen att ringa eller maila oss. Ha alltid ditt ordernummer tillgängligt för snabb hantering!
 

KUNDTJÄNST
E-mail - info@tintinstyle.se
 
Telefon - 063-13 00 35   (vardagar 09:00-17:00)
 
Vi på kundtjänsten svarar på allt rörande din beställning, våra produkter och butiken. Ingen fråga är för konstig, och vi försöker alltid att svara så snabbt vi kan

RETURER, BYTEN & REKLAMATIONER

Du har alltid 14 dagars öppet köp i enlighet med Konsumentköplagen, mer om detta kan du läsa på konsumentverket. Detta förutsätter att varan returneras i originalskick, det vill säga oanvänd och med samtliga etiketter och eventuell förpackning bibehållen. Naturligtvis har du rätt att prova varan. På grund av hygieniska skäl omfattas ej underkläder, badkläder, smycken och skönhetsprodukter av ångerrätten. Observera att skor skall returneras i den ursprungliga skokartongen. Klistra inte postetikett direkt på skokartongen, använd skyddande ytteremballage. En extra avgift kommer att tas ut om skorna returneras i en skadad skokartong eller utan den ursprungliga skokartongen.

REKLAMATIONER

När du mottagit din vara är det viktigt att du omgående inspekterar denna. Vid skadad paketering reklameras detta direkt på plats hos utlämningsstället. Vi ställer höga krav på kvalitet av våra leverantörer och garanterar att de varor du beställt av oss levereras felfria. Skulle du trots detta motta en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Beskriv felets art och bifoga gärna ett bildunderlag om du har möjlighet. Ofta kontaktas leverantören direkt för ett utlåtande. En reklamation ersätts alltid i första hand av en ny vara, finns ingen ny vara att byta till erbjuds lagning av professionell yrkesperson (skräddare, skomakare alt leverantören själv) alternativt kompensation enligt överenskommelse med kunden. Kan inte dessa alternativ erbjudas tillämpar vi en full retur. Vid kompensation för en reklamation avsäger sig kunden rätten att reklamera varan framöver. Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen www.konsumentverket.se och vid en eventuell tvist följer TINTIN Style Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Enligt svensk lagstiftning är vi skyldiga att deklarera export och skickar därför aldrig varor som "gåvor", med reducerat ordervärde eller med anonym avsändare.



Visa, Klarna, Mastercard